De basisconcepten over zoekmachinemarketing

Trefwoorden zijn de termen die gebruikers invoeren in de zoekmachines en die ervoor zorgen dat een bepaalde advertentie of zoekresultaat wordt weergegeven. Dit is cruciaal voor de zoekmachinemarketing. Het hoeven geen enkele woorden te zijn, in feite is het normaal om groepen woorden of zinsdelen te gebruiken, zoals “koop Nike-schoenen” of “wat is de beste boekhoudsoftware”.

Overeenkomst bij het opzetten van een campagne in Google Ads, moeten we de mate van overeenkomst definiëren tussen de zoekwoorden die we hebben geselecteerd en de term die de gebruiker invoert in de zoekmachine. Dit is wat bekend staat als “overeenkomst “. Als we bijvoorbeeld kiezen voor breed zoeken, wordt de advertentie weergegeven wanneer de gebruiker zoekt naar synoniemen of termen die vergelijkbaar zijn met het zoekwoord. Bij een exacte overeenkomst wordt de advertentie alleen weergegeven wanneer de gebruiker het zoekwoord invoert, zonder wijzigingen in de zoekmachine.

Tekstadvertentie is het standaard advertentietype dat wordt weergegeven in zoekmachines, hoewel we tegenwoordig meer opties hebben, zoals winkeladvertenties. Het bevat meestal een titel, een zichtbare URL die kan worden aangepast en een korte beschrijving.

Advertentiegroep in Google Ads bestaat een advertentiegroep uit meerdere advertenties die met dezelfde zoekwoorden worden weergegeven. Op deze manier kunnen we zien welke de meest effectieve advertenties zijn.

Campagne: in Google Ads is de campagne als de “paraplu” waaronder we verschillende advertentiegroepen met vergelijkbare doelen organiseren. Als we bijvoorbeeld een online winkel met schoolbenodigdheden hebben, kan de ene campagne advertentiegroepen op studieboeken bevatten, een andere op rugzakken en een derde op tekenmateriaal.

Paginabestemming of landingspagina: de website waarnaar de gebruiker wordt doorverwezen nadat hij op een advertentie heeft geklikt. Om goede resultaten te behalen met zoekmachinemarketing, moet deze webpagina worden geoptimaliseerd om conversies te krijgen of om gebruikers een bepaalde actie te laten uitvoeren (bijvoorbeeld het invullen van een formulier om een ​​e-boek te downloaden). De zoekwoorden, de weergegeven advertentie en de bestemmingspagina moeten altijd op elkaar zijn afgestemd om een ​​goede gebruikerservaring te garanderen.

Zoeknetwerk zijn de plaatsen waar je advertenties kunnen worden weergegeven. De meest gebruikelijke manier is om te werken met zoekadvertenties bovenaan en rechts op de resultatenpagina, maar we kunnen ze ook weergeven op andere sites zoals YouTube of Google Maps.

Kwaliteitsscore: score die door Google wordt toegekend aan advertenties en zoekwoorden en die jouw kosten per klik beïnvloedt. Deze score wordt bepaald op basis van de relevantie van de advertentie, het percentage behaalde klikken en de beleving van de landingspagina. Het doel van het systeem is dat advertenties van hogere kwaliteit hogere posities innemen en lagere kosten per klik hebben wat bijdraagt aan de zoekmachine marketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *