Wel of geen kerstpakket?

Het antwoord op deze vraag is zeer simpel: absoluut. Het is tegenwoordig ondenkbaar om geen kerstpakket te geven. Medewerkers kijk hier raar van op omdat het in de regel eigenlijk standaard is geworden. Dit terwijl slechts een jaar of 10 geleden nog maar de vraag was of je bij jouw werkgever wel of geen kerstpakket kreeg. Echter, met de alsmaar toenemende discussies van waardering en beloning is dit een onofficiĆ«le eis geworden. Natuurlijk kun je ervoor kiezen om het niet te doen en zal niemand je er op aanspreken, maar bij je medewerkers zal er een verminderd positief beeld van hun werkgever overblijven. Dit is iets wat natuurlijk veel besproken wordt op bijeenkomsten en feestjes. Dit zorgt voor negatieve beeldvorming en mond-tot-mondreclame is de sterkste vorm van reclame die er bestaat. Dit wil je dit voorkomen. Echter is er een tweede aspect hier in. 

Kerstpakket

Het waarderen van medewerkers

Bedrijven en werkgevers onderschatten vaak het belang van het waarderen van medewerkers. Ze denken vaak onterecht dat dit een kwestie is van het geld of hogere salarissen en zien het daarom als kostenpost. Natuurlijk gaat er wel wat geld in het tonen van waardering, maar is dit een minimale investering in tientallen terugbetaalt. Vele onderzoeken hebben aangetoond dat medewerkers die gelukkig zijn beter werken en meer inzet tonen. Ook is het zo dat deze medewerkers een significant lager ziekteverzuimpercentage hebben. Dit is een van de voorbeelden waardoor deze kleine investering het zeker waard is.  

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *